ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2021
Α' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Σχολικός Αθλητισμός
Η φυσική ευεξία είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της ζωής του ανθρώπου, γιατί βοηθάει στην καλή λειτουργία του σώματός μας, αλλά και στην διατήρηση της υγείας μας. Η συχνή άσκηση, λοιπόν, είναι μία συνήθεια που θα έπρεπε όλοι να αποκτήσουμε για να είμαστε υγιείς. Δυστυχώς, όμως, οι ώρες Γυμναστικής στο σχολείο δεν είναι πολλές και, έτσι, δεν αθλούμαστε αρκετά μέσα στην εβδομάδα μας. Θα ήταν μια καλή ιδέα, επομένως, να προσθέσουμε περισσότερες ώρες Γυμναστικής στο σχολικό πρόγραμμα, γιατί αυτό θα αποφέρει πολλά θετικά αποτελέσματα.
Εκτός από την καλή σωματική κατάσταση, ο σχολικός αθλητισμός μπορεί να μας βοηθήσει να κάνουμε νέες φιλίες και παρέες. Επίσης, μέσα από τον αθλητισμό μπορούμε να αποκτήσουμε αρχές και αξίες, όπως η συνεργασία, η ομαδικότητα και η πειθαρχία. Όλα τα αθλήματα έχουν κάτι να προσφέρουν, είτε είναι ατομικά, είτε ομαδικά. Το βόλεϊ και το ποδόσφαιρο, για παράδειγμα, είναι δύο ομαδικά αθλήματα που θα μπορούσαμε να έχουμε στο σχολείο. Μέσα από αυτάμπορούμε να μάθουμενα συνεργαζόμαστε, να ακολουθούμε τους κανόνες και να σεβόμαστε τον προπονητή μας και τους συμπαίκτες μας, λειτουργώντας ως μέλη μιας ομάδας. Από την άλλη, ένα ατομικό άθλημα, όπως το μποξ, μπορεί να μας διδάξει να είμαστε πειθαρχημένοι, να έχουμε πίστη στον εαυτό μας και τις δυνάμεις μας, αλλά και να σεβόμαστε τον αντίπαλό μας. Επιπλέον, μας δίνει πολύ χρήσιμες γνώσεις αυτοάμυνας.
Η ενασχόληση με τον αθλητισμό στο σχολείο, λοιπόν, μπορεί να είναι πολύ διασκεδαστική για εμάς, αλλά, όπως είδαμε, να έχει και πολλά θετικά αποτελέσματα. Γι’ αυτό, θα έπρεπε να έχουμε περισσότερες ώρες Γυμναστικής στο σχολείο, και να ασχολούμαστε με αθλήματα, είτε ομαδικά, είτε ατομικά. Επίσης, καλό θα ήταν να υπάρχουν στα σχολεία και κατάλληλοι χώροι ώστε να δοκιμάζουμε διάφορα αθλήματα με ασφάλεια.
Μαθητές : Αλέξανδρος Ν., Κωνσταντίνα Π., Κωνσταντίνος Τ.
Επιβλέπουσα καθηγήτρια: Σάρα-Αλίτσε Μίχου
Β' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Ας μιλήσουμε για τον σχολικό εκφοβισμό
Στις μέρες μας οι περιπτώσεις των παιδιών που πέφτουν θύματα του σχολικού εκφοβισμού, έχουν αυξηθεί ραγδαία. Παιδιά που αισθάνονται ισχυρότερα κοροϊδεύουν, χτυπάνε, και εκμεταλλεύονται τα πιο αδύναμα, είτε για λόγους ζήλιας είτε θεωρώντας πως είναι ένα παιχνίδι. Δυστυχώς, παρατηρείται πως τέτοιαπεριστατικάαυξάνονται συνεχώς στη χώρα μας, με αποτέλεσμα να μεγαλώνει και ο φόβος των «θυμάτων».
Όταν βρίσκεσαι σε αυτή τη θέση είναι καλό να μιλάς! Να το λες κατευθείαν σε έναν μεγαλύτερο και να μην το κρύβεις.Πολλά παιδιά δεν μιλάνε με αποτέλεσμα το μπούλινγκ να συνεχίζεται σε καθημερινή βάση, ενώ μερικές φορές οδηγεί σε οδυνηρές καταστάσεις. Όλοι νομίζουν πως το να το πεις σε κάποιον είναι εύκολο, αλλά δεν είναι τόσο, επειδή υπάρχει ο φόβος να μαθευτεί από το άτομο που σου κάνει μπούλινγκ και φοβάσαι πως θα αντιδράσει. Τέλος, η άποψη μου, όπως και πολλών άλλων παιδιών, είναι πως η κατάσταση αυτή πρέπει να σταματήσει και το φαινόμενο να εξαλειφθεί από το χώρο του σχολείου.
Μαθήτρια : Άλκιστις Π.
Επιβλέπουσα καθηγήτρια : Σκλημπούνη Χριστίνα
Γ' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Περί μουσικής…!
Η αξία της μουσικής στην ζωή μας.
Η μουσική είναι σημαντικό κομμάτι στην ζωή μας που ρυθμίζει πολλές φορές την διάθεση μας, προσφέροντας ένα αίσθημα της ευχαρίστησης, που μας βοηθάει να ξεπερνάμε το καθημερινό στρες. Αποτελεί έναν ιδιαίτερο τρόπο έκφρασης των ανθρώπινων σκέψεων και συναισθημάτων. Μέσα από αυτή δημιουργούνται εικόνες και συναισθήματα που μας κάνουν να ταξιδεύουμε σε ένα κόσμο φαντασίας. Μελέτες έχουν δείξει ότι η ενασχόληση με την μουσική από μικρή ηλικία οδηγεί στην αύξηση του δείκτη νοημοσύνης γεγονός που συνεπάγεται και καλύτερες επιδόσεις στο σχολείο!
Η μέθοδος της μουσικοκινητικής αγωγής.
Η μουσικοκινητική αγωγή είναι μια μέθοδος σωματικής εξάσκησης και συγκέντρωσης. Τα οφέλη της είναι πολλαπλά καθώς τα παιδιά μπορούν να διασκεδάζουν, εξασκώντας την ακοή και τη ρύθμιση του σώματός τους. Με αυτό τον τρόπο συντονίζουν τα μέλη του σώματός τους με το ρυθμό της μουσικής, πράξη που μπορεί να βοηθήσει και πολλά παιδιά με προβλήματα υγείας. Αυτή η μέθοδος βοηθάει στο να έχει το άτομο σωστή στάση, βελτιώνοντας την ευλυγισία του σώματος. Επίσης, τα παιδιά μπορούν και εκφράζονται ευκολότερα καθώς συνεργάζονται με άλλα άτομα σε ομάδες. Η μουσική είναι πολύ σημαντική για πολλούς ανθρώπους και πιστεύω πως πολλοί νέοι θα μπορούσαν να εντάξουν τη μέθοδο της μουσικοκινητικής αγωγής στη ζωή τους, γιατί μπορεί να τους προσφέρει πολλά!
Πιάνο το απόλυτο μουσικό όργανο
Το πιάνο είναι ένα μουσικό όργανο που σου προσφέρει πάρα πολλά! Αρχικά, ανέκαθεν υπήρχε ένα αναγνωρισμένο τρίπτυχο μεταξύ του πιάνου, του σώματος και των θεραπευτικών ιδιοτήτων της μουσικής. Η εκμάθηση του πιάνου ενισχύει την συγκέντρωση, καθώς απαιτεί συγχρονισμό, διότι πρέπει να παίζουν ταυτόχρονα τα δύο χέρια κοιτώντας στον ίδιο χρόνο τις νότες της παρτιτούρας. Επιπλέον πολύ σημαντικό είναι το γεγονός ότι αν παίζεις έστω και λίγο πιάνο την ημέρα μπορείς να δεις εμφανή μείωση της αρτηριακής πίεσης με αποτέλεσμα να νοιώθεις πιο θετικά, μειώνοντας έτσι το άγχος της καθημερινότητας. Κατά την γνώμη μου το πιάνο είναι ένα όργανο που όλοι οι άνθρωποι πρέπει να παίζουν όχι μόνο για μαθησιακούς αλλά και για ψυχικούς λόγους.
Μαθητές : Δημήτρης Β., Κωνσταντίνα Γ., Ειρήνη Μ.
Επιβλέπουσα καθηγήτρια : Σκλημπούνη Χριστίνα
Α' ΛΥΚΕΙΟΥ
Τα οφέλη του αθλητισμού
Οι αξίες του αθλητισμού
Ο αθλητισμός καλλιεργείται, όχι για να δημιουργήσει πρωταθλητές αλλά για να κάνει καλύτερους ανθρώπους! Το αθλητικό ιδεώδες κρατιέται ζωντανό με την οργάνωση αθλητικών εκδηλώσεων, με την επιστημονική κατάρτιση των γυμναστών και με βασική φιλοσοφία τη διαμόρφωση συλλογικής αθλητικής συνείδησης.
Βασικά οφέλη του αθλητισμού είναι η δημιουργία αξιών όπως η ευγενής άμιλλα (ευ αγωνίζεσθαι), η αλληλεγγύη, η πειθαρχία, ο σεβασμός και η επιδίωξη όχι τόσο υλικών αλλά πρωτίστως ηθικών και ψυχικών απολαβών. Απαραίτητη είναι η ενδυνάμωση της ανθρωπιστικής και αθλητικής παιδείας, ώστε να υπηρετούμε τις αξίες του αθλητισμού και να απορρίπτουμε τα ταπεινά ένστικτα που αλλοιώνουν την αθλητική ιδέα. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως και η οικογένεια προσφέρει μετάγγιση αξιών, ενώ το σχολείο ισχυροποιεί το φίλαθλο και ομαδικό πνεύμα.
Αθλητισμός και πρότυπα
Ο αθλητισμός είναι μια απασχόληση που προσφέρει πολλά οφέλη στην υγεία του ανθρώπου και διαμορφώνει υγιή πρότυπα συμπεριφοράς.
Καθοριστικό ρόλο παίζει η οικογένεια, που θα πρέπει να ενθαρρύνει το παιδί ώστε να ασχοληθεί με τον αθλητισμό, τονίζοντάς του την χαρά και τα οφέλη του αθλήματος στις δύσκολες στιγμές. Επιπλέον, οφείλει να του υπενθυμίζει την απόλαυση της συνεργασίας, αλλά και την αποφόρτιση που προσφέρει ένας αγώνας ύστερα από μια δύσκολη μέρα.
Παράλληλα, το σχολείο βοηθάει στο να γαλουχηθούν αθλητικά πρότυπα σε όλους τους μαθητές και να υιοθετηθεί η σωστή συμπεριφορά στην καθημερινή τους ζωή.
Αξιοθαύμαστο παραμένει το παράδειγμα του Γιάννη Αντετοκούμπο από τα Σεπόλια, που με σκληρή δουλειά κατάφερε να κατακτήσει την κορυφή του NBA και να μείνει ταπεινός και προσηλωμένος στους στόχους του. Αυτός ο παίχτης αποτελεί πρότυπο για όλους και μας υπενθυμίζει ότι η σκληρή δουλειά και η θέληση ανταμείβονται!
Μαθητές : Στέλιος Α., Θεόδωρος Π.
Επιβλέπουσα καθηγήτρια : Σκλημπούνη Χριστίνα
Social Media: Εργαλείο ή παγίδα;
Η εποχή των Social Media
Στις μέρες μας πολλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν τα Social Media. Εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως μπορούν να μπουν σε μια εφαρμογή και να εκφράσουν ελεύθερα την γνώμη τους. Βέβαια, αυτό που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια, είναι ότι πλέον έχει γίνει κομμάτι της καθημερινότητας και χρησιμοποιείται από ανθρώπους όλων των ηλικιών, γεγονός που δείχνει πως έχουν ξεπεράσει τις προσδοκίες μας ως προς τις δυνατότητές τους.
Ένας από τους πιο σημαντικούς λόγους συνεχής χρήσης των Social Media είναι η ενημέρωση μα και η άμεση επικοινωνία, γεγονός που προσελκύει την νεανική ηλικία ολοένα και περισσότερο εξαιτίας της αμεσότητας που παρέχει. Βέβαια, δεν παύει να αποτελεί πάντα μια πηγή πληροφόρησης που χρειάζεται σωστή χρήση από το ίδιο το άτομο.
Social Media– Μέρος της καθημερινότητας
Στην εποχή μας τα Social Media έχουν τεράστιο αντίκτυπο στην καθημερινότητά μας, καθώς προσφέρουν ένα ψηφιακό τρόπο γρήγορης και αποτελεσματικής επικοινωνίας. Ωστόσο, παύει να υπάρχει η αναζήτηση ανθρώπινης επαφής, αφού σου δίνουν την δυνατότητα να επιδεικνύεις τον εαυτό σου ως άριστο, επιλέγοντας κάποιες από τις ωραίες στιγμές της ζωής σου να προβάλλονται σε κοινή θέα. Μας προσφέρουν ένα χαρούμενο αίσθημα κοινωνικής ζωής και μας παραπέμπουν σε ψηφιακούς φίλους , τους οποίους ίσως δεν έχουμε στην καθημερινή, μη ψηφιακή ζωή μας.
Το “φαίνεσθαι” και το “είναι” στο διαδίκτυο
Αξίζει να διαπιστωθεί πως παρ’ όλα τα πλεονεκτήματα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, υπάρχουν πολλά αρνητικά αποτελέσματα ως προς την χρήση τους, για τα οποία θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί. Παρατηρούμε για παράδειγμα, ότι πολλοί χρήστες δείχνουν μόνο χαρούμενες στιγμές από τις ζωές τους και σπάνια μιλούν για άσχημα πράγματα που τους έχουν συμβεί. Αυτό έχει μεγάλο αντίκτυπο στην ψυχολογία των νέων, καθώς έτσι δημιουργούν στο μυαλό τους υποσυνείδητα ένα ιδανικό πρότυπο ζωής , στηρίζοντας την ζωή τους σε ένα ψέμα, κάνοντας την ζωή τους «άθλια» και «άδεια».
Επίσης, βλέπουμε ότι πλέον τα ‘likes’ και οι followers έχουν αποκτήσει μεγάλη αξία στις ζωές μας. Εξαρτόμαστε τόσο πολύ από αυτά που πολλές φορές αν δεν φτάσουμε έναν συγκεκριμένο στόχο που έχουμε θέσει αισθανόμαστε άσχημα, ενώ πιστεύουμε ότι οι συμμαθητές μας δεν μας θεωρούν ικανούς ανθρώπους ή άξιους φίλους. Γι΄αυτό θα πρέπει να δίνουμε βάση στις πραγματικές αξίες της ζωής και όχι τόσο σε θέματα που αφορούν μια εικονική ζωή.
Επηρεάζεται η αυτοεικόνα μας στην εποχή των «κοινωνικών δικτύων»;
Καθημερινά, παρατηρείται μια ραγδαία διάφανη επιρροή των νέων από τα κοινωνικά δίκτυα, στοχεύοντας κυρίως στην ψυχολογία και την ρουτίνα τους. Αναμφίβολα, η διαρκής προβολή μη ρεαλιστικών εικόνων και βίντεο καταλήγει στην ανάπτυξη περίπλοκων αισθημάτων, όπως ζήλια,η μειονεκτικότητα αλλά και η αντίληψη πως οι ίδιοι δεν «αγγίζουν» τα πρότυπα ομορφιάς της εποχής μας. Όπως είναι γνωστό, η ομορφιά είναι κάτι υποκειμενικό, εννοώντας πως προσδιορίζεται από πολλούς παράγοντες. Ωστόσο, τα κοινωνικά δίκτυα έχουν καταφέρει να επιβάλλουν ένα πρότυπο τελειότητας, που τα καθιστά ασφυκτικά και άκρως πιεστικά ως προς την προβολή της εικόνας μας. Δυστυχώς, πολλές εφαρμογές βοηθούν στην επιτάχυνση αυτού του φαινομένου. Μέσω των κοινωνικών δικτύων, οι νέοι δείχνουν μια ψεύτικη εκδοχή του εαυτού τους, ώστε να συμβιβάζουν με τα πρότυπα ομορφιάς αμφιβάλλοντας για την «κανονική» τους εικόνα και ταυτότητα. Τέλος, η παρουσίαση «τέλειων» προτύπων ομορφιάς και σωμάτων, αποφεύγοντας την ανάδειξη ξεχωριστών και ιδιαίτερων ατόμων, καλλιεργούν την αίσθηση κατωτερότητας και ανεπαρκούς εικόνας. Έτσι είναι πιθανό να δημιουργηθούν αρκετά ψυχολογικά προβλήματα, που μπορεί να αφήσουν το στίγμα τους στην πορεία της ζωής των νέων.
Συμπεράσματα
Τα Social Media είναι χρήσιμα, ωστόσο έχουν αρκετές παγίδες. Βοηθάνε ως εργαλείο επικοινωνίας ώστε να επικοινωνείς με άτομα ακόμα και σε μακρινές αποστάσεις, ενώ είναι απαραίτητο εργαλείο ενημέρωσης. Κάνουν την ζωή μας ευκολότερη, όμως οφείλουμε να προσέχουμε την αλόγιστη χρήση τους στην καθημερινή ζωή μας, καθώς και τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να επηρεάσουν την εικόνα που έχουμε για τον εαυτό μας.
Μαθητές : Παναγιώτης Κ., Απόστολος Π., Σταυρούλα Γ., Διονύσης Μ., Γιώργος Ν.
Επιβλέπουσα καθηγήτρια : Σκλημπούνη Χριστίνα
Β' ΛΥΚΕΙΟΥ
Ταυρομαχίες: Ψυχαγωγία ή Βασανιστήριο;
Η κακοποίηση των ζώων είναι ένα φαινόμενο το οποίο, αν και ηχεί παράλογο, συναντάται ακόμα και σήμερα.Οι περιπτώσεις κακοποίησης ζώων, που αναφέρονται καθημερινά, είναι πάρα πολλές, και ιδιαίτερα εάν ληφθούν υπόψιν και οι περιπτώσεις που καλύπτονται, τότε το πρόβλημα λαμβάνει πολύ μεγαλύτερη έκταση. Αυτό το φαινόμενο είναι συχνό τόσο στις αγροτικές όσο και στις αστικές περιοχές και πολύ συχνά βασίζεται στον βασανισμό τουζώου για οικονομικό όφελος, όπως για παράδειγμα, συμβαίνει στις περιπτώσεις των κυνομαχιών και των ταυρομαχιών. Στις δύο αυτές περιπτώσεις, τα ζώα «εκπαιδεύονται» με βασανιστικές μεθόδους ώστε να μάχονται με σκοπό την επιβίωσή τους, γεγονός που φαίνεται να αποτελεί «ψυχαγωγία» για ορισμένους ανθρώπους.Αν, ωστόσο, δεν αποδειχθούν άξια για αυτό που τα χρειάζονται, είτε τα θανατώνουν, είτε τα βασανίζουν είτε – στην περίπτωση των ταυρομαχιών- τα στέλνουν στα σφαγεία.
Οι ταυρομαχίες – ένα παραδοσιακό εθνικό αγώνισμα!- ίσως είναι το πιο γνωστό παράδειγμα κακοποίησης ζώου με στόχο την οικονομική εκμετάλλευση. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα βάρβαρο και βάναυσο αγώνισμα, το οποίο παρουσιάζει τον αργό και βασανιστικό θάνατο του ταύρου, ως ένδειξη της «υπεροχής» του ανθρώπου απέναντι στα ζώα.
Μια ταυρομαχία διεξάγεται σε τρεις φάσεις: Στην πρώτη φάση ο ταύρος μπαίνει στην αρένα επιτίθεται στους εφιππους ταυρομάχους, τους πικαδόρες, οι οποίοι με τη λόγχη τους (πίκα) καρφώνουν τον αυχένα του ταύρου. Ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι προκειμένου να δοκιμαστεί η γενναιότητα του ταύρου και να χαμηλώσει το κεφάλι του ο ταύρος, ώστε να ετοιμαστεί για τις επόμενες φάσεις. Στη δεύτερη φάση οι βοηθοί του ταυρομάχου ή και ο ίδιος, καρφώνουν τον ταύρο στη ράχη του χρησιμοποιώντας ξύλινες βέργες με μεταλλική άκρη, στολισμένες με χάρτινες χρωματιστές διακοσμήσει (μπαντερίγιες). Στόχος είναι, ξανά, να αναδειχθεί το κουράγιο του ταύρου,αλλά κυρίως να διορθωθούν τυχόντα προβλήματα που παρουσιάζει καθώς ορμάει. Στην τρίτη και τελευταία φάση, ο ταυρομάχος κρατώντας ένα κόκκινο κομμάτι φανελένιου υφάσματος σε σχήμα καρδιάς (μουλέτα), επιχειρεί μια σειρά από περάσματα, όσο το δυνατόν πιο κοντά στα κέρατα του ταύρου, επιδεικνύοντας με αυτόν τον τρόπο την «τέχνη» του και ετοιμάζοντας τον ταύρο για το φονικό χτύπημα. Οι δύο συνηθέστεροι τρόποι θανάτωσης του ταύρου είναι το βολαπιέ, κατά το οποίο ο ταυρομάχος ορμά με προτεταμένο το σπαθί προς τον ταύρο και το ρεθιβιένδο, όπου ο ταυρομάχος ακίνητος, προκαλώντας την τελευταία έφοδο του ταύρου, τον καρφώνει με το σπαθί.
Θλιβερές είναι οι έρευνες που υποδεικνύουν πως κατά τη διάρκεια των ταυρομαχιών στην Ιβηρική χερσόνησο και τη Λατινική Αμερική, θανατώνονται ετησίως 250.000 ταύροι. Από την άλλη, πολλές φορές έχει σημειωθεί και θάνατος ταυρομάχων, γεγονός που συχνά αποφέρει διττά συναισθήματα ανάμεσα στους υποστηρικτές των δικαιωμάτων των ζώων.
Η χρήση των ζώων ως πειραματόζωα ή όπλα για μάχες ή ακόμα και η προσβολή της σωματικής τους ακεραιότητας είναι κάτι που δεν θα έπρεπε να αγνοούμε. Όσο περισσότερο κάνουμε τα «στραβά μάτια», τόσο επιδεινώνεται η κατάσταση.Πώς θα μπορούσαμε, όμως, να βοηθήσουμε; Το πρώτο βήμα πρέπει να γίνει από το ίδιο το άτομο, το οποίο οφείλει να ευαισθητοποιηθεί, να αρχίσει ενημερώνεται αλλά και να ενημερώνει σχετικά με φαινόμενα κακοποίησης ζώων, αλλά και σχετικά με κοινωνικά κινήματα και οργανώσεις, όπως η PETA, που θέτουν ως στόχο τους την παύση της χρήσης των ζώων στις βιομηχανίες ψυχαγωγίας.
Μαθήτριες : Κατερίνα Α., Μαρία Α.
Επιβλέπουσα καθηγήτρια : Σάρα-Αλίτσε Μίχου